luni, 25 iulie 2011

Castraveti in otet

 Ingrediente pentru castraveti murati:
- 4-5 kg de castraveti
- 1 L de otet

- 3 L de apa
- 5-6 linguri de sare pt muraturi (sare grunjoasa neiodata se pune la muraturi)
- 4-5 linguri de zahar
- 2 radacini de hrean taiate fasii pe lung sau 3 frunze de hrean
- 2-3 morcovi taiati rondele
- tulpini de marar
- foi de dafin
- boabe de mustar(optional)
- boabe de piper

  
Borcanele se spalat bine si se pun cateva minute in cuptorul incins, pentru sterilizare. Cand s-au racit, puneti in fiecare borcan castravetii, pe inaltime, apoi strecurati printre ei fasii de hrean, rondele de morcovi, boabe de mustar,frunzele de dafin si marar.

Pentru zeama de pe castraveti, se da in clocot apa cu otetul, am pus apoi sarea, zaharul,  Am lasat saramura la racit (nu de tot, doar putin, pt ca mi s-a intamplat sa o torn fierbinte si sa crape borcanul, chiar daca l-am pus pe cutite). Apoi am turnat lichidul foarte incet peste castraveti. Ideea e sa turnati zeama cu un vas cu cioc si foarte incet, pentru ca aerul sa fie impins in afara borcanului si sa se creeze vidul ideal pentru muraturi.

Pentru siguranta, puneti un z de cutite sub borcan sau asezati borcanul pe o lama de cutit.

Am turnat apa exact pana unde incepe filetul borcanului, apoi am sigilat borcanele (unele le-am capsat, altele aveau capace infiletate). Daca le sigilati cu celofan, puneti celofan dublu, pe care il umeziti putin ca se fie foarte intins.

Cam asta e procedura. Am depozitat borcanele in camara.

Inca ceva: incercati sa alegeti castraveti lunguieti si nu foarte mari, pentru ca la cei mari puteti avea surpriza ca dupa ce se mureaza sa fie goi pe dinauntru. 


Frunze de hrean

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu