miercuri, 7 octombrie 2015

Trei Înlocuitori Vegetali ai Cărnii, Recomandaţi în Regimul Vegetarian

Despărţirea de preparatele din carne poate fi una amiabilă, atunci când excluderea lor din alimentaţie se face inteligent. Treptată sau permanentă, tranziţia la regimul vegetarian reprezintă un excelent prilej de detoxifiere a organismului, cu condiţia ca preparatele din carne, clasice, să fie înlocuite cu alimente consistente şi sănătoase.

Cea mai bogată sursă de proteină este carnea, însă ne putem lua necesarul şi din alte surse, la fel de gustoase şi nutriţionale, precum: Soia, un aliment complet Soia, una dintre cele mai studiate plante, conţine proteine în proporţie de 40% – comparativ cu carnea, care are doar 15 – 20% – , vitaminele D, E şi B, calciu, magneziu, fosfor, toţi aminoacizii esenţiali, fitohormoni, lecitină. În comerţ găsim preparate finite cu soia, 100% vegetale, precum salamuri, lapte, compoziţii pentru chifetele sau sarmale, brânză (tofu), creme, etc.  Cu toate acestea, atunci când dorim să consumăm produse cu soia din comerţ, este foarte importantă citirea etichetei, pentru că foarte mulţi producători recurg la adăugarea aditivilor sintetici periculoşi pentru sănătate. 

Efectele terapeutice ale consumului de soia sunt multiple. Fitosterolii, lecitina, acizii graşi, precum şi alte substanţe din compizitia boabelor de soia, împiedică dezvoltarea celulelor canceroase, în timp ce izoflavonele contribuie la echilibrarea organismului femeilor aflate la menopauză (combat efectele menopauzei). Preparatele naturale cu soia s-au dovedit un excelent protector al ficatului, al tubului digestiv şi un reglator al nivelului colesterolului din sânge. 

Nucile, mai consistente decât carnea 
Nucile sunt unele dintre cele mai consistente şi sănătoase alimente, mai consistente decât carnea. Are un conţinut de grăsimi şi proteine superior preparatelor din soia. În ceea ce priveşte numărul de calorii, nuca întrece carnea, fiind, de asemenea, foarte digerabilă. 20% din conţinutul nucii este reprezentat de aminoacizi esenţiali, iar 50% sunt grăsimile sănătoase. 

Miezul de Nuca, Mai Consistent Decat Carnea 
Efectele curative maxime se obţin prin consumul miezului de nucă crud. Poate înlocui perfect carnea tocată, atunci când este dat prin maşina de tocat şi folosit la chiftele, sarmale sau rulade. Cel mai bogat fruct în cupru şi zinc este nuca, motiv pentru care este indicată în tratarea bolilor vasculare, tulburărilor de creştere şi maturizare şi a deficienţelor imunitare. Consumat crud, miezul de nucă curăță eficient vasele de sânge, făcându-le pereţii mai rezistenţi şi mai elastici.  Alte efecte terapeutice oferite de consumul de miez de nucă sunt prevenţia şi tratarea accidentului vascular, bolilor de piele, complicaţiilor diabetului, ischemiei cardiace, bolilor de plămâni cronice. Nuca este ideală şi pentru persoanele care doresc să îşi mărească greutatea corporală, ca de altfel, pentru femeile sau bărbaţii care suferă de sterilitate. Pentru că este mai consistent decât carnea, miezul de nucă crud va fi consumat cu salate din legume crude sau murături, evitându-se, astfel, luarea nedorită în greutate.

 Hrişca, lipsită de gluten Energizante şi hrănitoare, boabele de hrişcă sunt un aliment nutritiv cu un conţinut scăzut de calorii. În compoziţia pseudocerealei se găsesc nu mai puţin de 8 aminocizi esenţiali şi uşor asimilabili. Sursă bogată de mangan, magneziu, fosfor şi fibre vegatale, hrişca poate fi consumată în lapte sau suc de fructe (înmuiată), poate fi adăugată în compoziţia sarmalelor, sau poate înlocui fulgii de cereale, serviţi la micul dejun. Hrisca, Lipsita de Gluten De asemenea,  poate fi folosită la prepararea unei mămăligi foarte gustoase, făcută făină şi combinată cu mălaiul de porumb, în proporţie de 1:2. Şi în acest caz, efectele teraputice sunt numeroase: este un aliment anti – obezitate, lipsit de gluten, care protejează şi stimulează sistemul nervos, prevenind astenia, depresia, tulburările anxioase. Rutina, o substanţă care se regăseşte în hrişcă, stimulează circulaţia cerebrală, prevenind sau chiar stopând evoluţia varicelor, hemoroizilor, tromboflebitei, fragilității capilare. Acomodarea cu hrişca se va face gradat, consumându-se în cantităţi mici, la început, în combinaţii cu alte alimente.

Sursa: http://topremediinaturiste.ro/trei-inlocuitori-vegetali-ai-carnii-recomandati-in-regimul-vegetarian/#